Kathmandu.

Posted: 19 Abril, 2007 in Nepal

– Avui he estat tot el dia voltant per Kathmandu, buscant mes informacio sobre trekkings, no he parat quiet ni un moment.

Aqui hi ha moltissimes agencies que t’ofereixen trekkings, pot semblar molt facil posar-te d’acord per contractar un trekking pero no ho es tant. Potser perque estic tot sol em vull asegurar al 100% i no paro de buscar informacio.

Al mati he anat fins a Thamel que es el barri a on es concentra mes gent que vol fer trekkings, esta ple d’agencies. Nomes arribar a Thamel he anat a l’oficina d’ entrega de permisos per demanar informacio, com per exemple si no es perillos, quin temps em puc trobar a 5.500 metres d’altura, a on puc aconseguir un bon guia que sigui molt experimentat i de confianca, quants diners em faran falta, etc…Per el trekking al camp base de l’Everest es necessita un permis que el pots aconseguir en aquesta mateixa oficina.

Despres, he continuat per Thamel i he entrat a una agencia recomenada per la guia per a veure com m’ho podia montar.

M’ha agradat bastant com m’han informat de tots els meus dubtes per fer el trekking. El tracte a set serios i de cara al gra, com a mi m’agrada.

Per fer el trekking al camp base de l’Everest es pot fer per dues rutes diferents. La ruta que va desde Jiri es la mes llarga, uns 21 dies caminant i la menys recomenable, pots trobar-te terroristes maoistes i problablement tenir molts problemes. La ruta que vull fer es la que comenca a Lukla, uns 14 dies caminant entre l’anada i la tornada.

A Lukla nomes s’hi pot arribar amb avioneta desde Kathmandu, uns 35 minuts de vol i uns 150 euros. Per estalviar-me els diners del bitllet del guia, el mes problable es que a Lukla en contracti un. El de l’agencia trucara algun guia que estigui a Lukla. Jo m’he de fer carrec dels gastos del guia, menjar, allotjament, etc… uns 12 euros al dia.

Tinc moltes ganes de poder fer el trekking pero necessito estar mes segur, no em precipitare. Estic tot sol, molt lluny de casa i no vull patir cap mal, ho tinc clarissim.

He calculat que fer el trekking em pot costar entre 500 i 600 euros, tot inclos. Son bastants diners pero tambe penso que si no el faig ara, potser no tindre mai mes l’oportunitat de tornar al Nepal i seria una llastima.

Dema anire a l’oficina de Kathmandu Environmental Education a informar-me sobre com aconseguir companys de viatge i guies.

Bona nit!

Jordi Meya.

Anuncis

Deixa un comentari

