De nou a Kathmandu.

Posted: 2 Mai, 2007 in Nepal

– Hola familia, que tal?

Estic novament a Kathmandu, a Thamel descansant una mica despres del trekking per l’Everest que ha estat una de les experiencies mes brutals que he tingut en tota la meva vida, en serio, vaig tenir unes sensacions i vaig sentir una potencia bestial sentat a 5.545 mts d’altura mirant la muntanya mes alta del planeta sota un cel blau maquissim!!!

Tot el trekking va anar molt be, amb en Ghamal, el meu guia/Sherpa, cap problema, em va portar de puta mare, en cap moment em vaig sentir sol i pel que fa a l’aclimatacio tot molt be, no vaig tenir cap mala sensacio i en tot moment em vaig sentir molt be. A Namche Bazar, 3.450 mts. ens hi varem quedar un parell de nits per aclimatar-nos. Dingboche, era una altra cita obligada per l’aclimatacio, mes de 4.200 mts. pero tant en Ghamal com jo ens sentiem amb forces per tirar cap amunt i nomes ens hi varem quedar una nit.

Durant tot el trekking varem anar trobant moltissima gent de totes les parts del Mon, USA, Italia, Franca i tambe Catalans, jejejeje. Vaig coneixer una colla d’Esquelarre, LLeida molt enrotllats, jejeje… suposo que ara estaran baixant del camp base o de Kala Pattar.

A partir del 4.000 mts. l’historia canvia bastant, comences a sentir-te diferent, es a dir, et costa dormir a les nits, tens una mica de mal de cap i el fred comenca a ser important i  ja no et trobes a tanta gent per el cami.

La pitjor nit per a mi, va ser quan varem arribar a Lobuje a quasi 5.000 mts. d’altura, recordo que les vaig passar molt putes per descansar, el fred que feia i el vent que bufava era impresionant!!! A dins de la meva habitacio potser hi havia una temperatura de -10 graus!!! vaig dormir amb tot l’equip posat, 3 mitjons a cada peu, guants, gorro, 2 mantes i el sac de plomes i us juro per la mare que em va parir que tot hi aixi tenia fred!

El dia seguent va ser el dia clau, ens varem aixecar a les 4:30 am. encara era de nit, i varem tirar cap a Gorak Shep a 5.200 mts d’altura i d’alla a Kala Pattar, 5.545 mts. d’altura, el punt mes alt del trekking. El dia era espectacular, ni un sol nuvol al cel, es veia l’Everest, el Nupse, el Pumori, l’Ama Dablam, etc… de putissima mare! de veritat se’m varen caure els collons al terra al veure totes aquestes muntanyes tant espectaculars, increible!!!

El cami desde Gorak Shep fins a Kala Pattar se’m va fer interminable, tenia que parar a descansar cada 40 mts, em faltava l’aire i el cos em pesava moltissim i els pensaments m’enaven super a poc a poc, tenia que pensar moltissim per dir alguna cosa, es una sensacio super extranya.

A Kala Pattar ens hi varem estar durant unes 2 hores mirant l’Everest davant nostre, hostia la muntanya mes alta del planeta davant dels meus morros!!!

Despres varem baixar fins a Lobuje, alla varem dinar i varem continuar baixant fins a Dingboche per passar-hi la nit, unes 12 hores de trekking, durissim! El dia seguent ens esperava una altra etapa maratoniana, de Dingboche a Namche Bazar, 9 hores de trekking i finalment de Namche a Lukla, tambe llarguissim i l’ ultima parada abans d’agafar l’avioneta de tornada cap a Kathmandu, 8 hores mes de trekking.

Varem tardar en fer tot el trekking desde Lukla a Kala Pattar i tornar a Lukla nomes 9 dies quan estava previst fer-ho en 14 dies. La veritat es que em sento molt orgullos perque no em pensava que em trobes tant be com m’he trobat. En Ghamal em va comentar que ha estat la vegada que ha fet aquest trekking mes rapid que s’ha quedat molt sorpres del meu esperit de sacrifici, gracies Ghamal!!!

De veritat, si alguna vegada veniu al Nepal i us agrada la muntanya, no deixeu escapar aquesta sensacio tant maca de fer un trekking envoltat per les muntanyes mes altes del Mon.

“Aguantar i seguir avanzando”. Rocky Balboa.

Us estima:

Jordi Meya.

p.d: El dia 4 de maig agafo un vol cap a N.Delhi a veure si tinc sort i puc arribar a temps per la Festa Major de Ripoll.

Anuncis

Deixa un comentari

