Vientiane, la capital de Laos.

Posted: 16 Juliol, 2007 in Laos

4mil-islas-mekong-38.jpg– Familia, per fi hem arribat a Vientiane, la capital de Laos despres d’uns dies de viatge per el sud del pais molt complicats, sobretot per entendret amb la gent, ningu parlava gens d’angles i i per desplacar-nos d’un lloc a un altre, els transports en aquesta part del pais no son comodes que diguem… Hem viatjat en busos locals, plens fins als topes, gent als passadissos sentades amb seients de plastic, carregats de gallines, de pollastres, de motos i fins hi tot de porcs! tot carregat al sostre dels busos. Han sigut uns dies d’autentica aventura.

De cop ens trobavem en un lloc, perduts al mig del no res, rodejats d’animals i gent que ens volia vendre qualsevol cosa per menjar, com per exemple, escarbats punxats en un pal com si fossin pinxos o esquirols morts.

Al arribar a les 4.000 illes del Mekong, haviem d’agafar una barca per atravessar el riu Mekong per arribar a Si Phan Don una de les illes recomenades per la Lonely Planet. Varem pagar el tiquet perque ens portessin fins alla pero al final varem acabar a l’illa de Don Det, una illa de les 4.000 illes del Mekong pero gairebe alla no sabien el que era un turista.  Nosaltres li comentavem a l’home que portava la barca que haviem pagat el tiquet fins a Si Phan Don pero ell no ens entenia i al final ens va deixar a on va voler.En aquesta illa nomes teniem electricitat de les 7 pm a les 10 pm, durant la resta del dia no hi havia electricitat. Ens varem morir de calor, durant els dos dies que varem estar alla, teniem ventiladors a les habitacions pero no teniem potencia per fer-los funcionar.

Don Det es una illa totalment verge, plena de plantacions de camps d’arros i de tribus que viuen del que pesquen al riu Mekong i del que els hi dona la terra. Estas totalment desconectat del Mon, estavem perduts al mig del no res.

Per marxar de l’illa, varem pagar en una “agencia” un tiquet per anar a Champasak, una ciutat que hi ha uns temples de l’era d’ Angkor i que es un lloc que ens interessava molt de veure. Una altra vegada barca per el Mekong i bus fins a Champasak. Finalment despres de deixar la barca, varem pujar en una mena de furgoneta amb mes gent de la zona, res de bus, estavem carregats amb les motxilles i cansants com estavem per la calor i per les dificultats que ens anavem trobant desde que haviem arribat a Laos. A la furgoneta a mes de persones, viatjaven gallines, peixos i menjar que la gent que viatjava amb nosaltres havia comprat al poble abans de comencar el trajecte.

Al cap de mes de dues hores varem arribar a Pakse que es la ciutat que varem arribar despres de creuar la frontera, una altra vegada teniem problemes, Pakse estava mes al nord que Champasak, una altra vegada haviem pagat un tiquet per anar a un lloc i ens havien portat en un altre i una altra vegada ningu ens entenia. Finalment varem optar per passar de la visita als temples de Champasak i varem comprat a Pakse un tiquet de bus fins a Savannakhet per fer nit alla i seguir el dia seguent cap al nord del pais.

Tots els busos que hem agafat durant aquests dies que portem a Laos, han sigut “local bus”, sense cap tipus de comoditat i patint tot tipus d’histories.

Varem arribar a Savannakhet de nit, el viatge va ser bestial!!! i molt dur!!! El bus anava parant cada dos per tres per recollir gent i per carregar paquets i animals. En una de les parades varem quedar-nos amb la boca oberta ja que el conductor i dos nois mes varen comencar a carregar gallines que estaven desesperades i molt espantades, totes apilotonades en unes bosses de color blau que quasi be no podien ni moures. El mes fort pero va ser quan un petit camio va aparcar just al costat del bus carregat de 8 porcs de color negre. Nosaltres varem pensar, ” no seran capacos de carregar-los, no?” pero i tant que ho varen fer!!!

No us podeu imaginar com cridaven aquelles besties, estaven estressadissimes i desesperades, tots apilotonats en un costat del camio i cagats i pixats de la por.

Amb una escala que anava del camio al sostre de l’autocar anaven pujant els porcs estirant-los les orelles i a lligant-los per la panxa tots cap a dins d’una cistella que estava al sostre del bus. No ens podiem creure el que estavem veient,ni a l’India havia vist una cosa tant flipant, us ho prometo!!!Varem fer el viatge fins a Savannakhet acompanyats de porcs i gallines que estaven a punt de tornar-se bojos.

A Savannakhet varem fer nit i el dia seguent al mati agafavem un altre local bus, aquesta vegada direccio cap a la capital de Laos a Vientiane a veure si la situacio canviava una mica respecte del que estavem vivint per el sud del pais.

Despres de mes de 9 hores arribavem a la capital, el viatge no va ser tan penos com l’anterior, no varem parar tantes vegades i no anavem carregats d’animals, sino de paquets i alguna moto. Aixo si, en el bus no hi cavia ni una agulla, fins hi tot el revisor per mirar els bitllets de la gent, havia d’escalar per entre els seients del bus. En aquest pais, no hi ha gaires normes que diguem, el conductor va conduir tot el trajecte sense que ningu el substituis perque descanses i el bus anava super sobrepassat de pes. Estem al tercer Mon!!!

Varem arribar a Vientiane sencers i la primera sensacio que varem tenir al veure la ciutat es que haviem arribat en un lloc a on tot semblava mes normal del que haviem vist fins ara.

Nosaltres varem comencar per el sud del pais, una zona que no es turistica i que practicament ningu fa. Teniem la sensacio que si no hi anavem potser ens perderiem alguna cosa pero la veritat es que tota aquella zona es molt complicada i dificil per sobreviure.

Avui hem fet nit a Vientiane i segurament que farem algun tipus d’activitat, aqui hi ha bastantes coses per veure i no es dificil poder-les fer. Ja us anirem informant.

Laos te un paisatge impresionant, tot es verd, ple de camps d’arros i de selva, val molt la pena visitar-lo i passar algunes penalitats per veure aquest espectacle tant bonic!!!