Vientiane, entre els temples i les saunes aromatiques…

Posted: 17 Juliol, 2007 in Laos

Amb la mestressa de la suana, no comment…– Avui el dia pintava una mica malament, nomes aixecar-nos del llit i mirar per la finestra hem vist que estava ploguent i que el cel estava totalment tapat. No hem perdut l’esperanca i despres d’una dutxa hem agafat les motxilles i hem anat a esmorzar en un lloc molt a prop del nostre hotel que varem coneixer ahir i que et serveixen un menjar molt sa, rapid i molt i molt barat i aixo ja es una opinio personal, les noies que hi treballen hi estan tot el dia i mai pero mai, perden el somriure de les seves cares i aixo hem dona que pensar, m’hi sento molt be en aquest lloc.

Despres, un cop hem tingut les panxes plenes, hem parat un “tuk tuk” perque voliem anar a visitar el monument mes important de Laos que es el Pha that Luang, una estupa de color or que simbolitza la religio budista del pais. Llastima del temps perque encara que no plovia, el cel estava tapat pero la visita ha valgut la pena. El monument estava cuida’t al detall amb jardins verds i figures de Budhes magnifiques i l’estupa destacava per sobre de tot el monument.

Alla, mentres feia unes fotos he sentit una punxada al talo del peu dret, m’he mirat i m’he vist que tenia una mica de sang, com s’hi m’hagues punxat amb alguna cosa… hi tant! tenia un vidre d’alguna empolla clavada a les meves sandalies. Aquesta vegada m’he escapat ‘barato” d’aquest incident.

Al cap d’una llarga estona, deixavem enrera la visita al Pha That Luang i tornavem a buscar algun conductor de tuk tuk perque ens portes a una de les estacions de bus de la ciutat per poder agafar un bus per desplacar-nos uns 25 Km de Vientiane per veure el complex de Xieng Khuan, mes conegut per el nom de Budha Park, un complex ple de figures de Budhes que tracten sobre la religio budista i de figures de la religio Hindu.

A l’estacio de busos, mentres esperavem un autocar que no estigues ple fins als topes, hem conegut a una “parella’ d’Israel, dic una parell perque tots dos, segons ens han comentat durant el trajecte fins al Budha Park, tenen parelles a Israel i que s’han conegut durant aquest viatge i que s’han enrotllat…

Finalment hem convencut a un conductor de tuk tuk perque ens portes fins alla per uns 10 dolar a pagar a mitges entre tots. El trajecte fins alla a durat una bona estona, tragant pols d’alguns trams de la carretera que estava amb obres i botant de tant en tant pujats al darrera del vehicle.

El complex del Budha Park es una mica “tenebros” hi ha figures que et transmeten una mica de mal rotllo, com una boca que hi pots entrar i que et permet pujar per unes escales i gaudir d’una panoramica de tot el complex o de figures mig engollides per peixos, per posar algun ex…

Durant la visita, hem anat fent algunes fotos de tot el que anavem veien i de tant en tant feiem algunes poses imitant les figures, hem rigut molt durant aquesta estona, jejejeje…. despres de pendre un refresc hem sortit del complex i hem tornat a pujar al mateix tuk tuk que ens ha portat fins alla, ja que haviem pactat que ens esperaria i ens tornaria a portar cap al centre de Vientiane. Aqui ha passat una situacio bastant comica, el conductor hem mirava i em senyalava a mi un cop havi pujat el vehicle, deia que jo era nou i que no hi era durant el trajecte d’anada, jo flipava i li he dit si havi begut alguna cosa mentres reiem tots plegat al veure-li la cara al tiu que conduia el tuk tuk i que reclamava mes diners, jajajaja…. finalment ha entrat en rao i em tornat cap a Vientiane, uffffffff…..

Hem dinat amb la “parella’ d’Israel en el lloc de les noies “simpatiques’ i despres ens hem acomiadat de la “parelleta” desitjant-los “god luck” ja que per la tarda agafaven un bus direccio a Pakse al nord del pais, que no els hi passi res!!!

Nosaltres teniem ganes d’anar a fer-nos un massatge, a la guia hi ha uns quant llocs que recomanen i els preu son forca assequibles, uns 4 dolars 1 hora de massatge corporal.

Hem parat a un altre tuk tuk i una altre vegada ha pactar el preu. El primer conductor ens demanava 40.000 Kip uns 4 dolars per dur-nos fins a Wat Sok Pa Luang el lloc del massatges. Nosaltres ens hem “petat”el cul a la seva cara, ja sabem que som turistes pero el que tenim clar es que no som gilipolles, ens demanava una pasta, el cabronas!!! Finalment hem arribat a lloc amb un altre tuk tuk, no problem…

Wat Sok Pa Luang, es un lloc semi-rural famos per les seves saunes herbals i els massatges que et fan persones expertes en la materia. Tot consiteix en una activitat d’unes 2 o 3 hores, ja que primer fas unes quantes sesions de sauna, de dutxes fredes i per anar prenent tases de te cada vegada que surts de la sauna. A prop d’alla hi ha un Monestir budista i pots veure monjos passejant per alla.

Ha set tot molt divertit, primer ens han fet despullar-nos de dalt a baix i ens han fet posar una mena de mocadors per tapat-nos les nostres “parts” i cap a la sauna. A dins de la sauna era terrible! feia una calor descollonant, casi be perdies els sentits, hi havia un fum que semblava com si estiguessi ficat en una peli de Jack el desbudellador que feia una olor de no se quines herbes. Hi anava entrant gent de tant en tant, aquella porta no parava d’obri-se i de tancar-se i d’alla cap a pendre una mica de te aixi durant una llarga estona fins que hem comentat a la “mestressa” que ja en teniem prou i que voliem estirar-nos per fer-nos el massatge.

De veritat, jo no m’he fet gaires massatges a la meva vida pero aquest, sens dubte a set el millor!!! he sentit en algun moment de la pallissa que m’ha fotut aquella dona de les mans magiques, sensacions per el meu cos que em feien cridar de gust i ficar-me la pell de gallina. L’Albert estava al meu costat i jo de tant en tant li mirava la cara i semblava que estigues al cel, estava totalment en armonia amb ell mateix, jejeje… La Nuria estava estirada, felic i deixant-se anar, relaxant-se mentres li anaven tocant diferents parts del seu cos. Jo, al final del massatge he felicitat a la professional, diguent-li que ha estat la millor sessio de massatge de tota la meva vida, ella ha somrigut, volguent dir, que et pensaves…

Jo, al anar a vestir-me, m’he adonat que em faltaven els pantalons, la Nuria els havia guardat a dins de la motxilla. Jo no m’he tallat ni un pel i he sortit amb calsotets per l’espai de la sauna buscant la meva motxilla. La mestressa, que era una catxonda, s’ha posat a riure al veure’m i a comentant en veu alta:” si que la te petita ( la polla) aquest, jajajajaja”. Es clar, totes les dones que hi havia a la sala, s’han posat a riure i jo li he dit que si volia li ensenya i que segurament al veure’m la polla, canviaria d’opinio. Li he ensenyat una mica el paquet, sense que sortis “l’ocellet” i ha exclamat en veu alta: Oh Deu meu! si la te com un negre!!!… tota la sala a explotat amb uns riures cuturals. Home no bacil-lo de tenir la polla gran pero tampoc crec que la tingui petita… bueno, canviem de tema.

Hem tornat cap a la zona del nostre hotel i ens hem apalancat una mica a l’habitacio mentres l’Albert anava descarregant les fotos de les nostres cameres al seu ordinador.

Dema, al mati deixem la capital de Laos i ens desplacarem cap a Vang Vien en bus, unes 4 hores de trajecte. A Vang Vieng hi ha molta natura, el paissatge es impresionant i s’hi poden fer moltes activitats d’aventura com anar amb pneumatics per el riu, fer espeologia o rafting entre d’altres coses…

“Khawp jqi” ( gracies amb l’idioma de Laos ).

Germans Meya i Albert.

                                                                                                                                                                        

Anuncis

Deixa un comentari

