En ruta desde Nong Khai a Nakhon Ratchasima (Khorat).

Posted: 24 Juliol, 2007 in Tailandia

Moltes hores de bus ens ha tocat viure una altra vegada pero res comparable amb els busos de Laos, estem desde fa dos dies a Tailandia i aqui tot es molt mes facil i sobretot molt mes comode. Estem a la terra dels homes lliures de nou!

Ahir varem deixar Laos per el pas fronterer de Nong Khai, al nord de Tailandia, varem fer parada a aquest poble que pertany a Tailandia despres d’ atravessar el pont de l’amistat amb bus, una obra inaugurada el 1.996 i que permet que la ciutat de Nong Khai es pugui desarotllar tan amb el comerc com amb el transport procedent de Laos.

Nong Khai, es una poblacio tranquila, cuberta per la ribera del riu Mekong i es un pont historic i fisic entre Tailandia i Laos. Es un lloc que en principi pot semblar de pas pero molta gent s’hi acaba instal-lant durant uns dies gracies als seus paisatges fluvials i el seu relaxat ritme de vida. Tambe te un aire colonial amb les magnifiques residencies franceses que es pot observar i fins hi tot, sembla que el Mekong discorri aqui mes lentament.

A Nong Khai, hi hem passat una nit en una Guest House tranquil-lissima, la “Mut Gee”,  dirigida per en Julian, un home del Regne Unit que es va enamorar d’aquesta terra meravellosa i va decidir quedar-si i tirar endevant aquest projecte a tocar de la ribera del Mekong.

A Nong Khai, el mes destacable per fer una visita d’interes, sempre segons la guia, es el parc d’escultures de la sala de Kaew Ku, un parc surrealista construit per Luang Poo durant 20 anys i que escenifica la filosofia de la vida, desde un punt de vista d’un xaman. El parc hi pots trobar escultures gengants i extranyes d’imatges budistes i hindus.

El parc te un aire terrorific, algunes escultures poden transmetre’t una mica de mal rotllo sobretot quan fas una ullada a la “roda de la vida”, que resumeix la filosofia de les etapes de la vida de les persones. Hi ha, per posar algun exemple, l’escultura que representa la fi de l’amor en la parella, la que representa la mort o la que escenifica un funeral.

Despres de la visita al parc, varem menjar una mica en un lloc al carrer que estava ple de gent i que feien tota classe de menjar Tai. La meva germana no es va menjar gaire be res del que va demanar, no li agradava la olor i vaig decidir menjar-m’ho jo. He tingut tota la nit diarrea i fins hi tot, m’he cagat al llit mentres dormia!!! Avui al mati ja estava recuperat pero he passat una nit una mica mogudeta, jejejejeje…

Avui al mati, en principi teniem que arribar fins a Pattaya, una ciutat de costa molt a prop de Bangkok pero no hi havia combinacio de trens desde Nong Khai ni tampoc combinacio amb bus, teniem que arribar fins a Khorat i desde alla, fer transbort i arribar fins a Pattaya.

Finalment, hem decidit quedar-nos a Khorat, despres de 6 hores de bus. Aqui hi passarem la nit i dema seguirem fins a Pattaya si no cambien d’opinio a ultima hora!!! ja es veura…

Pattaya es un lloc que la vida nocturna es vertiginosa, que destaca tambe per el seu turisme sexual i per algunes de les seves platges, he pogut lleguir a la guia durant el viatge en bus.

Volem arribar a Bangkok el dijous a la tarda, alla ens retrobarem amb la Mariana i en Tomas, una parella d’argentina que varem coneixer a l’India l’Albert i jo i que varem comencar una molt bona amistat. A Bangkok ens hi quedarem fins el diumenge al mati i aprofirem per sortir de marxa i si pot ser, lligar una mica, parlo de mi…

Diumenge al mati agafarem un avio rumb cap a Phuket, per comencar un tour d’uns dies per les illes de Tailandia i per passar amb la Nuria els seus ultims dies a Asia abans de que torni cap a Catalunya.