Una part de mi sent aquest país. Aprenent de la cultura thai.

Posted: 14 febrer, 2008 in Tailandia

– El meu país en aquests moments és Tailàndia, visc a Bangkok desde fa unes setmanes i cada dia desde que m´aixeco del llit i surto del meu apartament, intento integrar-me tot el que puc a la ciutat i també a la cultura thai. M´agrada conèixer diferents aspectes, costums, maneres d´enfocar la vida, etc… tot el que m´aporta la gent i la cultura thai es important per a mi.

Penso i estic convençut que és necessari i també molt important quan vius en una terra que no és la teva, un lloc diferent d´on has nascut , intentar integrar-te en tot el que bonament es pot… i aquest és el meu objectiu, la meta que m´he marcat…

Un cop instal-lat en el meu apartament, un lloc a on he trobat la traquil-litat necessària i també la inspiració per estar al meu aire, etc… he començat a estudiar tailandès en una escola de la ciutat per poder-me comunicar amb la gent del país, no solament fer-ho en anglès que està molt bé sinó fer-ho amb la llengua materna de tots els tailandesos.

Cada dia, em sento més feliç d´haver pres la decisió de deixar-ho tot a Catalunya i haver tornat a Àsia, una terra que m´estimo profundament amb tot el meu amor i admiració. Noto, que visquent aquí sóc com jo vull ser realment, estic content, motivat i em sento molt afortunat de poder aprofitar aquesta oportunitat que la vida m´ha regalat. Cada segon i instant que experimento en aquesta terra és un experiència única i irrepetible… De moment, em sento feliç de com em van les coses en general aquí a Tailàndia.

Les classes de thai, són molt divertides, jejejeje… els professors molt alegres i l´estona em passa molt ràpida, segurament perquè les lliçons són molt dinàmiques…. encara que tota l´estona, uns 50 minuts per classe, es parli solament en tailandes…

Vaig a l´escola a mig matí, estudio 2 hores, dino i després segueixo 2 hores més. Tots els meus companys d´estudi són extrangers com jo, de totes les edats i nacionalitats, alguns viuen i treballen a Bangkok. Tots tenim un punt en comú, ens agrada Tailàndia per molts motius i sobretot ens atrau molt la cultura d´aquest magnífic país, per això estudiem thai. Tots volem integrar-nos al màxim i rebre de Tailàndia tot el possible!

A les classes no es prenen apunts, el mètode consisteix en escoltar tot el que expliquen els professors, cada classe és impartida per 2 professors, ells no paren d´ensenyar fotos i de fer dibuixos perquè et vagis familiarizan poc a poc amb la llengua siamesa…

M´he matriculat per 50 hores d´estudi thai, segons les estadístiques es necessiten un mínim de 800 hores per començar a entendre i per poder parlar una mica d´aquesta complicada llengua… es clar! també és molt important l´habilitat de cada persona… però no és facil aprendre el thai, necessites temps, ganes i molta motivació.

De moment tot va bé… l´únic que em preocupa una mica és el tema del visat, un tema realment complicat per desgràcia… no és fàcil poder aconseguir una feina aquí i molt menys un visat diferent del de turista… El que está molt clar, és que si no t´integres al país i a la seva cultura, etc… totes les poques portes que es poden obrir, segurament estaran tancades… Tinc entès que l´escola et pot ajudar amb tema del visat… És evident, que si una persona està estudiant l´idioma del país, té un interès elevat de voler conèixer part de la cultura i la vida del país a on es vol quedar… això pot facilitar l´estada màxima permesa per una estada més llarga amb uns papers diferents… Properament, parlaré amb el director de l´escola thai a veure quins consells i quines pautes he de seguir per allargar al màxim la meva vida aquí a Tailàndia. Jo, tinc molt clar que vull ser d´aquí, ho sento dins meu desde fa molt de temps i intentaré que així sigui!

Properament, també començaré a estudiar anglès al mateix centre i així poder continuar amb l´evolució de l’ idioma més internacional que de moment existeix… Fa poc vaig fer una prova de nivell i en pocs dies hauré de convinar hores d´estudi de thai i anglès… però ja en parlarem més endevant…

Molts petons a tothom desde Bangkok!!!

Jordi Meya.

Imatges de l´escola de thai a Bangkok.

Escola d´idiomes de Bangkok.Escola d´idiomes a Bangkok.Escola d´idiomes a Bangkok.Escola d´idiomes a Bangkok.Escola d´idiomes a Bangkok.Escola d´idiomes a Bangkok.Escola idiomes, Bangkok.Amb la Elena i en Max.Amb la Sandra.

Vídeo passejant per Siam Square, Bangkok.

Vídeo home disfraçat cantant al carrer:

Video Sky Train:

Video gent resant al centre de Bangkok:

Anuncis
Comentaris
  1. miquel ha dit:

    En venen ganes de apuntar-me a les clases de thai,nomes per veure el personal que hi ha jijijijeje.adeu amic fins d,aqui 5 dies.

  2. Rafel ha dit:

    Quina por tu i en Miquel per Tailandia!!!!! Ja má gardaria veure-ho per un forat. Que us vagi molt bé!!!!!

Deixa un comentari

