Obres davant de casa… Vídeo.

Posted: 23 febrer, 2008 in Tailandia

Obres davant de casa.– Fa dies que fan algunes obres al mateix edifici a on visc a Bangkok, acaben de donar els últims retocs al bloc d´apartaments.

A Tailàndia, és normal veure treballar dones fent moltes vegades la feina bruta dels operaris, etc… en aquest cas les dones que treballen davant de casa s´encarreguen de fer pasta, fer forats amb el pic, etc… treballen de sol a sol, moltes vegades els seus propis fills estàn amb elles durant unes hores i ajuden a les seves mares a treballar.

Aquí no existeix la seguretat al treball, els obrers van amb ¨xancletes¨, sense casco, guants, ets… i fins hi tot quan fan servir el disc de pul-lir, no porten ulleres de protecció…

Moltes vegades, quan surto al balcó de l´apartament, parlo una mica amb les dones obreres, elles sempre em saluden si em veuen, són molt simpàtiques, sempre riuen!!! Per dutxar-se, fan servir un dipòsit oxidat ple d´aigua i per aclarir-se el sabó s´ajuden d´una mànega…

Tailàndia, és un país també amb contrastos, hi ha gent que ho passa molt malament per tirar endevant i jo tinc la sort de viure molt bé en aquests moments. Tinc molt present d´on vinc, sóc fill d´una família obrera, humil… i quan veig situacions com aquestes, em dono compte que la vida és una proba molt dura que fa que tinguis que lluitar dia rera dia per tirar endevant, per sobreviure…

Fa un dies, vaig conèixer una noia mentres passejava per Sukhumvit, la Oil. No sé perquè, vaig començar a parlar amb ella, de seguida ens vàrem caure molt bé… Vaig estar amb ella durant una estona parlant una mica de com és la vida per la majoria de gent que viu a Tailàndia, gent normal, tirant moltes vegades a pobra… La Oil, em va explicar que té la sort de treballar només de dilluns a divendres, 10 hores diàries, 7 dies de vacances a l´any i amb un sou que no supera els 10.000 THB, només 200 euros al canvi…

Durant una bona estona, vaig estar pensant amb tot el que la Oil m´havia explicat, em va efectar bastant tot allò que em va dir… No hi ha dret!!! Ella no em va demanar diners, al contrari!!! va ser molt atenta amb mi!!! Va ser un plaer coincidir amb la Oil… espero tornar-la a veure…

A totes les mares obreres de Tailàndia, el més gran dels meus respectes!

Jordi Meya.

Vídeo obres davant de casa:

Anuncis

Deixa un comentari

