Primer dia fent esport en un gimnàs de Bangkok.

Posted: 4 Octubre, 2008 in Tailandia

Primer dia fent esport en un gimnàs de Bangkok.

Aquest matí he anant al barri d´Ekamai per començar a fer una mica d´esport en un gimnàs a veure si em poso una mica en forma i agafo energia que em fa molta falta.

Fa un parell de dies, un noi de part del gimnàs em va trucar a veure quin dia m´aniria bé començar perquè ell em donaria unes pautes de com tinc que utilitzar les màquines i quins exercicis més em convenen.

A les 10 am. estava al gimnàs. El primer que he fet ha sigut presentar-me a unes noies que hi havien a la recepció. Els hi he comentat que era el meu primer dia i que no sabia el que tenia que fer. M´han dit que anés cap a la segona planta i que demanés per els ¨entrenadors personals¨… i cap allà que he tirat…

Ja a la segona planta del gimnàs, he parlat amb un noia que s´ha adreçat cap a mi immediatament només veure´m i li he comentat que començava avui a veure que tenia que fer, jejejeje… M´ha indicat el camí dels vestuaris abans de parlar amb un noi que s´encarrega d´ajudar als clients.

El gimnàs és molt bonic, fa poc més d´un mès que està obert, les instal-lacions són una passada, àmplies i molt netes. El vestuari sembla un palau, hi ha secadors, xampú, moltes taquilles i també moltíssimes dutxes.

Quan he sortit del vestuari, ( amb els meus pantalons de ¨hippie¨ que em vaig comprar al Nepal i la camisa dels ¨Kolas¨d´Austràlia que em va regalar el meu gran amic Albert Rigat ) per fi he pogut parlar amb l´entrenador.

El primer que ha fet ha sigut fer-me preguntes com: ¨Fa molt de temps que no fas esport??? A què et dedicques??? Què t´interessa fer aquí???, etc… ¨Després, m´ha mirat la presió i la massa muscular que tinc a diferents parts del cos… La panxa, la tinc molt malament, tinc més grassa de la que em convé, jejejejeje…

M´ha fet un programa que s´adaptés a les meves possibilitats. M´ha remarcat que els primers 3 mesos són molt importants perquè tinc que utilitzar correctament tots els aparells, tinc que tenir motivació i sobretot tinc que focalitzar tota la meva energia en fer els exercicis correctament i amb seguretat.

M´ha ajudat a treballar algunes parts del meu cos en algunes màquines que he utilitzat. Ell ha estat molt atent, en tot moment m´ha donat consells de com tenia que fer-ho,  etc… M´ha motivat molt durant l´estona que ha estat amb mi i m´ha explicat molt bé el funcionament de les màquines que he utilitzat.

Per acabar la sessió d´avui, he estat caminant ràpid en una màquina de cinta durant 20 minuts amb televisió incorporada. Mentres estava treballant la part cardiaca del meu còs disfrutava d´uns vídeos músicals i de l´aire fresc que la màquina treia d´uns ventiladors enfocats a la meva cara.

El que no m´ha agradat gens, ha sigut que al final de la sessió l´entrenador m´ha fet asseure en una cadira i m´ha començat a parlar de promocions i històries que oferia el gimnàs. Com sempre a Tailàndia el tema diners per fer negoci ha aparagut…

M´ha dit que ell estarà ajudat-me 2 sesions i que si vull que m´aconselli i m´ajudi tindria que pagar uns diners a canvi. Evidetment, li he dit que NO. Jo, no em puc permetre de pagar-me un entrenador personal, no el necessito. Si no m´ajuden o m´aconsellen de com he d´utilitzar les màquines doncs ja miraré les instruccions.

A Catalunya, això no ho fan. Si necessites que algú et doni consells i t´expliqui correctament el funcionament d´una màquina tu no li tens que donar cap ¨propina¨a canvi… Només faltaria!!!

És una autèntica llàstima, la veritat… Sempre tenen que ficar el tema diners per qualsevol cosa que vull fer, no ho entenc…

Tailàndia m´encanta però aquestes ¨petites¨coses que fan els thais amb els extrangers em rebenten, n´estic una mica fart.

Per exemple… Sense anar més lluny, ahir em mirava juntament amb la meva companya un anunci en una revista de viatges. Doncs bé… tots els anuncis oferien grans descomptes fins el 50% només per els tailandesos i els preus per els extrangers eren d´escàndol!!! Per què??? Encara busco la resposta…

Jordi Meya.

Anuncis

Deixa un comentari

